haal uit het leven wat erin zit

haal uit het leven wat erin zit
neem je eigen lot in handen

donderdag 27 maart 2008

NK veldloop Katwijk uitslag

In een prachtige omgeving is de 22e editie van het Nederlands kampioenschap veldloop voor gemeenteambtenaren gelopen. Hoewel het hier in Limburg heel veel regende was het in Katwijk best lekker weer. Ideaal loopweer zelfs. 's Ochtends mocht Syl direct in de eerste race van 6 km aan de slag. Voor mij direct een leuke graadmeter over de zwaarte van het parcours en voor Syl een grote verrassing. Tot haar eigen verbazing liep ze vervolgens fris en fleurig de 6 km in een tijd van 39:36. Na alle zware trainingsarbeid op de Brunsummerheide bleek het toch lonend te zijn geweest. Een echte opkikker. Ik mocht in de voorlaatste race aan de bak op de twaalf kilometer. Twee keer 2,5 km over het strand en twee keer over het duin door mul zand waar rennen onmogelijk bleek en twee keer over het schelpenpad dat, evenals de route langs het strand, heel goed beloopbaar was. Uiteindelijk loopt het zand toch wat langzamer dan de weg maar met een tijd van 53:43 was ik zeer tevreden en de eerste ambtenaar van de gemeente Kerkrade die binnenkwam. Na de 130 km die ik vorige week in 9 dagen had gelopen bleek ik toch nog voldoende kracht over te hebben om in een goed tempo, gedoseerd, met een mooie hartslag van net boven de 160 een fijne prestatie neer te zetten. Belangrijkste detail: Ik heb heel veel zelfvertrouwen getankt voor de Maasmarathon. Het is vasthouden en de duur uitbreiden en dan is die tijd van onder de 3 uur en 30 minuten zeker haalbaar.

Geen opmerkingen: