haal uit het leven wat erin zit

haal uit het leven wat erin zit
neem je eigen lot in handen

vrijdag 23 mei 2008

Staffellauf Simonskall

Net anderhalve week na de extreem warme marathon was de staffellauf in Simonskall weer aan de beurt. Een mooi moment om de lichte kater van de marathon weg te poetsen. Niet in de laatste plaats door de gezellige sfeer en het lekkere weizenbier na afloop. Samen met Paul Eymael en Marcel Bisselink liepen we als team waarbij Paul was aangewezen als eerste loper, Marcel nummer twee en ik als laatste aan de bak mocht. Als team Achilles Top Kerels 5 liepen we uiteindelijk een 48e tijd van de 145 teams in 1:03:02. Voor Marcel en Paul was het de eerste keer dat ze hier liepen en zij hadden dus het nadeel dat ze het parcours alleen maar kenden van de verhalen van mij en andere lopers van Achilles Top. Paul verrastte direct in de eerste serie met een tijd van 20:59. Marcel liep daarna een toptijd van 21:31 en ik ging er aan het eind vandoor met mijn 2e tijd ooit op een 5 km in 20:32. Uitermate tevreden en met het zekere gevoel dat we volgend jaar weer van de partij zijn zijn vervolgens lekker achteruit gaan zakken op het terras waar het toch wel erg snel afkoelde. Tja dat krijg je in de eifel. Als toetje heb ik nog een foto toegevoegd van de alte mühle aan de voet van de klim diect na de start.

1 opmerking:

Theo Schroijen zei

Hé Maurice,

Zoekend naar de uitslagen van gisteren kwam ik je weblog tegen. Leuke beschrijving van veel wedstrijden die ik deels nog op mijn verlanglijstje heb staan (Rurseemarathon).
We kregen gisteravond overigens de lijst op papier te zien. Ik bleek Sibille toch voor te zijn gebleven met een eindtijd van (als ik het goed zag na al dat Weizenbier) 21.51 ...

Groetjes,

Theo Schroijen.