haal uit het leven wat erin zit

haal uit het leven wat erin zit
neem je eigen lot in handen

donderdag 26 juni 2008

Buffer run Bingelrade

Vrijdagavond 20 juni Tjonge jonge dan denk je dat je eens een leuke loop voor je kiezen krijgt maar hier in Zuid Limburg moeten daar dus per definitie allemaal hellingen in zitten. Ook nu weer stukjes stevig bergaf af om dan vervolgens lange stukken bergop te mogen rennen. Het stijgingspercentage is dan weliswaar niet te groot maar om op 8 km nog bijna 1,5 kikomter te moeten klimmen dat is toch wel heavy. Desondanks heb ik een voor mij schitterende tijd gelopen. Als je bedenkt dat mijn snelste en vlakke 10 km in 42:02 zijn gegaan dan is 42:49 een ware toptijd. Op advies van Jan Muijres had ik hoger in de hartslag gelopen, gemiddeld 171, dat was wel zwaar maar achteraf toch niet ondoenlijk zo bleek. Mijn geluk was dat ik in de laatste helling iemand achter me hoorde komen. Ik werd heel duidelijk als haas gebruikt en had geen zin om me nog even vlak voor de finish te laten passeren. Dat dreef me wel de helling op. Blijkbaar werd mijn achtervolger uieindelijk toch ook moe, met name na de laatste bocht waar iedereen waarschijnlijk dacht dat de helling voorobij was maar er nog een paar honderd meter moest worden geklommen. Op 500 meter ging het dan uiteindelijk vlak en daarna zelfs nog bergaf. Op dat stuk kon ik nog voldoende versnellen en mijn achtervolger heb ik niet meer gehoord. Uitermate tevreden kon ik weer huiswaarts keren.

Geen opmerkingen: