haal uit het leven wat erin zit

haal uit het leven wat erin zit
neem je eigen lot in handen

dinsdag 9 februari 2010

Dwars door het heuvelland 33

Op 8 mei gaat een aantal webloglopers een heuvelloopje doen. Het resultaat van wat tweets tussen Martine Hofstede (Runtodream) en mij over de van brienenoordbrug en de heuvels net achter mijn tuin.

Onder voorbehoud want de exacte afstand moet ik nog even nalopen heb ik hieronder het grootste deel van de route voor 8 mei op papier gezet. Wie vooraf wil zien wat er op de route te bewonderen valt kan via google earth al de nodige plaatjes kijken. Begin met zoeken naar Mamelis.

De DDHH33 begint in Bocholtz waar we direct richting het Oosten gaan en na ongeveer 1000 mtr de eerste keer een grens passeren. Via een mooi stukje Duitsland dalen we af naar de Rijksweg richting Vaals. Onder aangekomen bevinden we ons weer in Nederland en steken we de weg over. Omdat we net zijn afgedaald bevinden we ons in een dal en dat betekent dat het klimmen wordt. Bij de boerderij van Lemiers (foto op google earth) steken we de weg over en gaan we over op wat onverharde weg, we wilden immers ook wat trails, toch? Wie meekijkt zoekt vanuit de boerderij van Lemiers, Harles op want dat is onze volgende bestemming. Na een stevig klimmetje komen we bij het kruisbeeld op de T-splitsing van Harles. Hier buigen we linksaf om de eerstvolgende kruising rechtsaf te buigen richting Holset. Aan het eind van dat pad komen we weer even op de verharde weg; tijd om wat te rusten en die heb je nodig want een paar honderd meter verderop, aan het eind van de bocht buigen we rechtsaf en houden we ook rechts aan. We gaan langs de bosrand verder omhoog. We volgen de bosrand zo lang mogelijk en duiken dan rechts het bos in richting de Epenerbaan. Dat is ook het hoogste punt van vandaag, niet de laatste klim,let wel.

Om het nog een beetje spannend te houden blijft het middendeel van deze heuveletappe, het bos, ’n stukje België en de moerasweg, even een geheim maar wie meeloopt zal zeker geen spijt krijgen van hetgeen hij/zij te zien gaat krijgen.

Vanaf de ijsboer bij Epen, mooi pauzemoment, (bij de Wingbergerhoeve, zoek in google earth naar camerig) steken we de weg over en vervolgen we ons pad lans de Geul, via een redelijk vlak terrein. We kunnen weer even bijkomen van de inspanningen van de voorgaande kilometers want we gaan richting Mechelen en zullen daar een stukje verharde weg nemen. Voor de golfers onder ons doen we ook het golfterrein aldaar even aan. De befaamde Schweiberg, van de Amstel Gold race nemen we niet want we willen wel echte klimmetjes en het liefst onverhard dus lopen we net even door, de "dal Bissenweg" in. Daar is het mooi lopen tussen twee heuvels in. Bij de Krevelslookweg buigen we rechtsaf en klimmen we even lekker stevig een pad omhoog naar het clubhuis van de golfclub. Van daaruit rennen we tussen de golfbanen door, altijd weer een vreemd gevoel, naar Landsrade daar steken we rechtdoor over de gasse in en volgen we een flink stuk de weg naar Pesaken. Omdat de huizen daar zo leuk zijn rennen we Pesaken ook even binnen. Op het kruispunt in Pesaken gaan we rechtsaf en vervolgen we het laatste deel van onze route via de verharde weg richting Gulpen. Voor de bierliefhebbers en kenners passeren we aan de linkerhand Chateau Neubourg. Door Partij gaan we richting Wahlwiller en Nijswiller waar we eindigen daar waar we begonnen, op de carpoolplek in Baneheide. Ben benieuwd wie me aan het eind kan vertellen hoe vaak we een grens gepasseerd zijn.

13 opmerkingen:

Gert zei

Prachtige omgeving, die ik vooral ken van het fietsen. Lopen zou ik er graag ook een keer doen. Wil zeker meedoen, als ik tenminste tegen die tijd blessurevrij een dergelijke afstand in de heuvels kan lopen.

martine zei

top, ik gooi hem morgen even op mijn site! zie er naar uit.

Tiny zei

Dat zal voor mij een pittig loopje worden. Maar ja een pittig loopje is er ook eentje!

Ruud zei

Lijkt me een geweldige tocht en ik kijk er al naar uit! Hopenlijk regent het een dag van tevoren....

Kees zei

Stap 1 is gezet... staat in mijn agenda!

Wesley zei

Ik heb hem in ieder geval gereserveerd in mijn agenda. Zoals het er nu naar uitziet zou het zeker moeten lukken.

Hopelijk mag mijn hardloopvriedinnetje (een hond) mee aan de riem.

Maurieske zei

Ga er maar van uit dat ik er bij ben!

Anoniem zei

Dat is interessant. Nog even passen en meten maar hij staat met potlood in de agenda

Edwin
Lekker-weg.com

RunningRonald zei

mooie omgeving voor een mooi loop. Ik kan er niet bij zijn helaas. Wil even iets minderen.. beetje te druk gehad de laatste tijd

Danniëlle zei

Helaas, 33 km kan ik, ondanks dat het in mijn omgeving is, niet zomaar lopen.

ruud zei

'k zou er graag bij zijn, lijkt me erg leuk, maar of 't lukt? Ik zie het later wel, hangt ook af van honkbalprogramma.
Groet, Ruud

Esther zei

Da's een mooi rondje zuid-limburg. Wel erg zwaar denk ik door de heuvels, maar zeer de moeite waard om te genieten van de schitterende uitzichten.

www.giventofly.nl zei

Mooi rondje! Jammer dat ik er niet bij kan zijn......