haal uit het leven wat erin zit

haal uit het leven wat erin zit
neem je eigen lot in handen

donderdag 14 januari 2010

de nieuwe hardloper

Hardloper ben ik, althans dat ben ik sinds een jaar of 4. Een niet onverdienstelijk hardloper die recreatief maar ook competitief aan de weg timmert. Van 25 km gemiddeld per week in 2006 via 35 km in 2007 naar 40 km in 2008 en zelfs bijna 50 km per week in 2009. Het doel voor 2010 ligt op 50+ km per week. Sinds 2010 ben ik echter meer dan een gewone hardloper die zijn verslaving vorm geeft door gewoon steeds meer te gaan lopen. Sinds 2010 ben ik een twitterende hardloper, en het heeft er wel wat van weg dat ik zo ongeveer de enige twitterende hardloper van Limburg ben. Ik ben althans nog niemand tegengekomen, zowel lopend als digitaal niet, die hier twittert. Ik heb nog wat missiewerk te gaan merk ik zo om me heen.

Toch is de nieuwe hardloper, ook die in Limburg, een hardloper die niet alleen maar rent. De nieuwe hardloper is niet meer die individualist die sociaal arm door het leven rent. Neen, de nieuwe hardloper is een sociaal beest geworden, een loper die gesteld is op contact, die in groepjes rent, filmpjes ervan maakt en

............... die twittert.

Een van die 'nieuwe' hardlopers presteert het momenteel om een ultra-tour door Nederland te organiseren. 5 x 50 km in 5 dagen voor een goed doel. Een grote sponsor heeft zich al verbonden, Nike, en gezien de reacties op twitter wordt het een waar feest waar de 'nieuwe' virtuele hardloopvrienden elkaar gaan ontmoeten. Een pracht initiatief dat laat zien waar de kracht van deze zogenaamde social media in schuilt.

De komende periode zal ik in Limburg proberen wat mensen aan de twitter te krijgen, ze de kracht en de fun van twitter duidelijk te maken en een groepje deelnemers vanuit het zuiden des lands naar de Be More UltraTour af te zenden.

http://www.hardlopendewebloggers.nl

2 opmerkingen:

Tiny zei

Wat te denken van Danniëlle een twitteraarster van het eerste uur.
twitter.com/blogpartyned
Goed voornemen om naar 50+ km's te gaan per week.

Danniëlle zei

Dankjewel Tiny! :-)