haal uit het leven wat erin zit

haal uit het leven wat erin zit
neem je eigen lot in handen

zondag 17 januari 2010

Lopen na de Ijstijd

29 Maurice Kohlen 65 Kerkrade 1:29:32

Als start voor de training van de marathon van Rotterdam had ik de halve marathon van Posterholt ingepland. Een mooi ijkmoment om te kijken waar ik sta aan het begin van de training voor de marathon van Rotterdam. Het resultaat 1:29:27 netto en een goed gevoel. Mijn eerste halve marathon onder de anderhalf uur, althans dat dacht ik want uiteindelijk bleek dat het alternatieve parcours ook qua afstand een alternatieve halve marathon was. 20,1 km om precies te zijn en daarmee was ik vandaag omgerekend naar 21,1 km ongeveer 20 sec. trager dan bij mijn pr. In december 2009 in Ell. Al met al wel een zeer mooie tijd aangezien ik toch nog wat kerstkilo’s eraan heb hangen (+2kg) en er net een korte Ijstijd in Nederland is geweest. De conditie is duidelijk op peil, zonder rust deze week en met twee achtereenvolgende weken van 70 km toch een mooie afsluiting van de eerste twee trainingsweken van 2010

Na deze, net niet, halve marathon, gaat de training deze week gewoon verder. De marathon van Rotterdam lijkt nog ver weg maar schijn bedriegt. Om toch even goed te herstellen van de halve wordt er op maandag 18/1 een Pyramide VSP 100-600-100 p100-400-100 gedaan. Dinsdag zou het herstel toch al zover moeten zijn dat ik eenvoudig 10rustige kilometers aan kan. Woensdag gaan we dan weer met z’n allen een langere interval training doen met 3000-2000-2000 en pauze 400. De duurloop van zondag gaat niet door vanwege deelname aan de abdijcross businessrun die door de eigen vereniging wordt georganiseerd. (Ik ga daar overigens wel rennend naar toe 5 km warmlopen en ook weer terug 5 km uitlopen)Daar mogen leden natuurlijk niet ontbreken ook al is de cross op dit zeer zware en heuvelachtige parcours zeker niet mijn favoriet. Leuke bijkomstigheid is dat mijn zoon (12) daar voor zijn opleiding Sport, veiligheid en dienstverlening ook een wedstrijdloopje moet doen. Vanwege die cross op zondag zal ik op vrijdag het programma ook moeten aanpassen anders kom ik die steile berg in het bos bij Rolduc echt niet omhoog. Het ligt dan ook voor de hand dat het programma van de vorige week op vrijdag deze week wordt herhaald. Dus gaan we weer niet meer dan 1 a 1,5 uur rustig lopen. Al met al ga ik ervan uit dat ik nu voor de derde achtereenvolgende week rond de 70 km loop waarmee in ieder geval de basis voor de resterende trainingsweken is gelegd en het reguliere trainingsschema zo kan worden opgepakt.

2 opmerkingen:

Kees zei

Volgens mij ben je wel goed op weg naar Rotterdam hoor. Misschien zien we elkaar wel ;)

martine zei

zo nu ook eens je site gezien en mooi promo voor onze BMUT ;-)