haal uit het leven wat erin zit

haal uit het leven wat erin zit
neem je eigen lot in handen

maandag 25 januari 2010

Abdijcross 2010

Voor de afwisseling liep ik dit jaar de korte cross in de serie businessrun in het bedrijf van Eymael natuursteen, Paul en Sibilla's bedrijf van menhirs zoals ik in mijn vorige bloje al had aangegeven. Het parcours van de abdijcross is ook van dien aard dat ik blij was dat ik niet 4 rondjes hoefde te doen en dus niet 4 x die vreselijke berg aan de achterkant van Rolduc omhoog hoefde, want tjongejonge wat is dat zwaar. Stevig omhoog over een bospad met bladeren en klinkers her en der verspreid die iets moeten aangeven van wat wellicht eens een pad is geweest.

De start midden op het veld met soppig gras was al niet lekker maar ik zat er toch goed bij. Ik had me samen met Paul en Jos redelijk vooraan genesteld bij de start, er is geen bruto/netto tijdmeting dus dan is vooraan starten wel extra belangrijk. na de start komt bij deze cross altijd het verraderlijkste deel, vlak en redelijk steil bergaf met een zeer scherpe bocht. Het risico dat je hier te hard gaat is groot en dan moet je dan al vermoeid weer bergop om vervolgens weer over een stuk gras wat op en neer te worden geslingerd. Middels de link kom je uit bij garminconnect waar je het parcours goed kunt bekijken.

http://connect.garmin.com/dashboard?cid=906287

Ondanks mijn redelijk vermoeide benen vooraf ging het toch tamelijk hard. Ik was goed in staat om te herstellen op het vlakke deel en ook de berg weer af ging snel. Bergop had ik het toch wel even moeilijk maar uiteindelijk haalden mij slechts twee mensen in in de beklimming. Die twee mensen waren na die beklimming overigens ook bedankt voor de moeite. Te veel kracht in de beklimming betekent gewoon dat je niets meer over hebt als je eenmaal boven bent. Mijn taktiek om toch maar vooral rustig die tweede beklimming te doen betaalde zich uit. Ik kon het tempo vasthouden en op het laatst nog een beetje versnellen. Met een eindtijd van 21:10 en een 5e plaats in mijn leeftijdscategorie ben ik dan ook zeer tevreden.,P.

Op de foto Jos Muijen, ons beest hardloper en booksinstructeur, konden we natuurlijk weer eens niet bijhouden. Met een tijd ruim onder de 20 minuten was hij ons weer eens te snel af.

De nummer 1 in haar leeftijdscategorie Sibilla Eymael, rende zo hard dat ik niet in staat was om haar duidelijk op de foto te krijgen. Desondanks vanaf deze plaats: van harte gefeliciteerd .

4 opmerkingen:

Gert zei

Klimmen en dalen in de bossen, altijd mooi!

Kees zei

Crossen is echt een heel leuke afwisseling in de winter... zou iedereen moeten proberen.

sibje zei

Hei Maurice bedankt voor de felicitatie hahaha enne voor de
heerlijke loop vandaag 31-1

www.giventofly.nl zei

Crossen is goed voor de mensch, misschien is traillopen ook wel wat voor je. Heeft weinig met hardlopen te maken, meer met survivalen, maar wel errug leuk!!!